Thursday, April 8, 2010

Alhamdulillah.

My mind's fully booked!..ohh..x larat dah..i tried 2 be cool..tadi dah selesai presentation untuk SBE.Alhamdulillah.Aku pun present biasa2 jer. Lagipun presentation tu x da penilaian pun.Just to share experience.Hmm..sekurang-kurangnya satu presentation dah selesai. Petang lak patutnya ada lagi satu presentation 'menstrual cycle'. Dah excited nak present hari ni tpi undi membantutkan semangatku. Kami dapat giliran agak lewat..Ohh..tiba2 rasa frust gilerr..kena sambung next week..ohh..dah x larat nk menghadap slide2 tuh.

Tadi lak lecturer inform result quiz Bio. Alhamdulillah. Walaupun aku tak studi langsung pun utk quiz tuh, just guna prior knowledge jer. Aku yakin dengan hikmah disebaliknya sebnrnya.Aku ingat lagi..masa quiz tuh, aku kena wat pilihan yang aku rasa agak berat .Malam tuh ada usrah.Esoknya aku ada quiz n kena hantar esaimen. Kena wat pilihan either nak prepare quiz + esaimen ataupun pi usrah. kawan2 len sume pakat study.Hoho.Seyesly, aku rasa buntu samaada nk pi usrah ataupun nk ignore jer. Pening jugak masa tuh. Dah la usrah mmg dah lama x wat..n bila k.tyah ajak usrah,,takkanlah aku nk cakap aku sibuk nak study..banyak esaimen..n so on..rasa cam tak patut lak alasan2 camtuh. Tapi seyesly, malam tuh sebenarnya aku sangat sibuk. Kena siapkan beberapa esaimen n prepare utk quiz.

Lastly, aku pun decide. Aku pi juga usrah dengan fairuz. Fairuz lak lagilah sibuk.Kena hantar mind-map yang agak serabut tuh.Hoho. Hatiku terdetik "Mungkin ada hikmah disebaliknya". Ramai gak kwn yang lain x pi usrah tuh gara2 quiz n esaimen2 nih. BUt bila fikir2 balik, kalau tiap2 hari duk fikir esaimen,tak ke mana jugak sebenrnya. Aku pun tekad n kami pun berusrah. Aku ingat lagi Kak tiyah ada cakap masa dalam usrah tu kat kitorang.

" Tak pe..akak pun lagi lah sibuk..kena wat lesson plan dll..tapi satu je kita kena ingat..mungkin kita berkorban utk benda nih sekejap, Allah permudahkan kita wat assignment n quiz tuh n lain2. InsyaAllah."

Ya Allah..aku yakin dengan hikmah Mu.Alhamdulillah.=))

Template by:
Free Blog Templates